franczyza

ABC franczyzobiorcy. Jak zabrać się za lodowy biznes?

Biznes

Prowadzenie własnego biznesu na zasadach franczyzy jest coraz bardziej popularne wśród początkujących przedsiębiorców. Dlaczego? W skomplikowanych realiach rynkowych franczyza bez żadnych wątpliwości zasługuje na miano jednego z najbardziej bezpiecznych, a zarazem najbardziej atrakcyjnych finansowo modeli własnej działalności gospodarczej.

Franczyza to gwarancja rozpoznawalności marki, która już na starcie zachęca klientów do odwiedzenia nowego lokalu

Dzięki sieci nie wchodzimy bowiem na rynek z nieznanym produktem, ale wykorzystujemy cały potencjał istniejącego już brandu. Na tym jednak nie koniec – niezwykle istotne dla przedsiębiorcy są bowiem koszty inwestycji oraz szybkość ich zwrotu.

Na samym początku należy oczywiście wybrać markę, pod której szyldem będzie działała nasza firma. Aktualnie na polskim rynku franczyzę oferuje całe mnóstwo różnych marek, w tym wiele takich, o których prawie nikt nie słyszał. Z oczywistych względów, działalność na zasadzie franczyzy będzie miała sens jedynie wtedy, gdy firma będzie korzystać z wizerunku naprawdę znanej i cieszącej się dobrą renomą firmy.

– Nasze dwudziestoletnie doświadczenie na rynku gastronomicznym jest świadectwem tego, że dobrze przygotowany plan biznesowy, najlepszej jakości produkty i urządzenia są gwarancją sukcesu, a to wszystko i jeszcze więcej znajduje się w naszej ofercie – mówi Radosław Charubin, założyciel Multi Ice Group. To największa grupa gastronomiczna rozwijająca obecnie cztery marki franczyzowe: „U Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich, LodyBonano, BuBu Bubble Tea i hot dogi Crazy Dog.

Decyzja o wyborze profilu własnego biznesu nie może być podejmowana ad hoc, bez przemyśleń i głębszego zastanowienia

Przedsiębiorca, który decyduje się na konkretną markę tylko na postawie dostępnych w internecie ofert, nie ma szans na powodzenie i dobry zarobek. Podstawą zawsze jest osobisty kontakt z przedstawicielem sieci.

– Już podczas pierwszej rozmowy jesteśmy w stanie omówić najważniejsze założenia, przewidywane opłaty oraz wymagania. Wstępnie rozeznajemy się także w planowanej lokalizacji czy szacowanych kosztach inwestycji. W miarę możliwości w krótkim terminie umawiamy się na spotkanie, aby doprecyzować resztę szczegółów  – mówi Paulina Daniłowicz, przedstawicielka sieci MIG i dodaje:

– W naszych modelach franczyzowych  proces otwarcia nowego punktu zamyka się w 5 krokach, które hasłowo można streścić jako: wybór lokalizacji, umowa, finansowanie, szkolenie franczyzowe oraz akcja promocyjna. Na wszystkich tych etapach służymy franczyzobiorcom pełnym wsparciem – od przygotowania indywidualnego planu zagospodarowania lodziarni oraz jej reklamy zewnętrznej, przez atrakcyjne formy finansowania maszyny do lodów, aż po zatowarowanie i szkolenie.

Kiedy zyskamy rozeznanie w ofertach franczyzowych, stajemy przed wyborem konkretnej sieci. Na co, oprócz dogodnych warunków finansowych, warto jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na historię danej firmy.

Dobrze jest, jeśli marka działa na rynku od kilku lat, posiada rozbudowaną siatkę punktów, oferuje centralne zatowarowanie i prowadzi działania marketingowe. Zyskujemy w ten sposób pewność, że wchodzimy w sprawdzony biznes, a franczyzodawca posiada doświadczenie, które pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych błędów.

– Podczas spotkania wraz z potencjalnym franczyzobiorcą zawsze wspólnie analizujemy umowę franczyzową i omawiamy wszystkie jej warunki. Dla nas bardzo istotne jest, aby umowa była jasna i przejrzysta. Zachęcamy także, aby przy wejściu w jakąkolwiek współpracę wszelkie wątpliwości konsultować z prawnikiem – nie należy wchodzić w coś, do czego nie jesteśmy w stu procentach przekonani – przekonuje Radosław Charubin.

Dodaj komentarz

Related Posts