Monitoring marki – ważne narzędzie każdego biznesu
Środki masowego przekazu odgrywają ogromną rolę w kształtowaniu wizerunku marki. Internet oznacza szybki przepływ informacji, co jest zaletą, ale tylko w przypadku dobrych wiadomości. Jeśli negatywne opinie o produkcie lub firmie wypływają do sieci, mogą w nieodwracalny sposób skomplikować sprawy. Monitoring pozwala na szybkie reagowanie i zapobieganie kryzysom, ale ma też wiele innych plusów.
W biznesie śledzenie mediów wspiera kreowanie wizerunku marki i przedstawia ogląd, jak firma jest postrzegana na zewnątrz. To jednak niejedyne zalety, ponieważ monitoring marki pomaga odkryć potencjalne miejsca rozwoju i wyznaczyć nowe działania przedsiębiorstwa. Bez względu na rozmiar i specyfikę branży, każda marka może sprawdzać media i obserwować opinie na swój temat.
Jak prowadzić monitoring marki?
Obserwacja nie ogranicza się tylko do Facebooka czy Instagramu, ponieważ klientów można znaleźć w sieci wszędzie! Profesjonalna strategia zakłada zbieranie danych z jak największej ilości źródeł – od platform społecznościowych, przez blogi czy strony branżowe, aż do grup i forów dyskusyjnych. Kluczowe jest ponadto przetwarzanie zebranych danych. Z pewnością nie robi się tego ręcznie, tylko stosuje zaawansowane oprogramowanie, które przetwarza użyte słowa kluczowe, hashtagi i opinie. Warto w tym celu skorzystać z profesjonalnych doradców.
Jakie są zalety monitoringu?
Szacuje się, że u 80% nabywców decyzje zakupowe są poprzedzone treściami, jakie znajdują się w sieci na temat wybranego produktu/usługi. To informacja, którą warto wykorzystać do kreowania trendów i tworzenia contentu, zachęcającego do wyboru konkretnego produktu. Należy na bieżąco sprawdzać kto i w jaki sposób mówi o marce w sieci. Monitoring jest sporym źródłem informacji oraz pomaga zarządzać treściami. Do korzyści płynących z takiego działania zaliczamy:
- ochronę przed kryzysem,
- śledzenie poczynań konkurencji,
- poznanie rynkowych trendów,
- budowanie świadomości marki,
- analizę kampanii promocyjnych i marketingowych,
- wzrost sprzedaży.
Na forach internetowych można odpowiadać na zapytania potencjalnych klientów, zwiększając świadomość marki, prezentując ofertę, edukując i zachęcając do sprzedaży.
Monitoring pomaga w porę dotrzeć do przyszłych nabywców i nawiązać z nimi kontakt.
To sposób różniący się od tradycyjnych metod sprzedaży, ale równie skuteczny, a nawet często lepszy.
Monitoring marki i umiejętne wykorzystanie danych stwarzają wiele możliwości. Przeglądanie negatywnych opinii pozwala poznać słabe strony produktu oraz ogniwa w łańcuchu sprzedażowym (np. opóźniony transport). Można trendy wykorzystać do tworzenia różnych kampanii oraz kontrolować konkurencję, aby niespodziewanie nie wyprzedziła strategicznych działań firmy.
Podobne wpisy
Jeśli szukasz miejsca w Internecie poświęconego w całości rozrywce to doskonale trafiłeś. Jestem bardzo rozrywkową osobą, znajomi mówią, że nie da się ze mną nudzić, dlatego postanowiłam pisać tego bloga.
Mam nadzieję, że serwis Ci się podoba. Zapraszam do czytania!