Nie od dzisiaj wiadomo, że najskuteczniejsza jest nauka poprzez zabawę. Gdy przestajemy ją traktować jako obowiązek, a zaczynamy czerpać z niej frajdę, możemy nauczyć się rzeczy, które dotąd wydawały nam się nie do przeskoczenia.

Oczywiście to żadna nowość, ale teraz twierdzenie to zyskuje naukowe potwierdzenie w postaci wyników badań. Udowodniono mianowicie, że ci uczniowie, którzy brali udział w zajęciach zorganizowanych przy pomocy grywalizacji byli znacznie bardziej zaangażowani w przebieg lekcji. Co ważne, informacje zdobyte w ten sposób są zapamiętywane lepiej i skuteczniej ? zmierzono to na reprezentatywnej grupie studentów wyższych uczelni. Po zastosowaniu gamifikacji w nauce zapamiętali oni o 40% więcej informacji, z którymi się spotkali w trakcie nauki. Może grywalizacja okaże się skutecznym antidotum na znaną wszystkim chyba studentom świata triadę ?zakuć, zaliczyć zapomnieć??

Grywalizacja otwiera nowe możliwości

Udział w gamifikacji edukacyjnej ma nie tylko skutecznie uczyć, ale i wspierać proces pamięciowy łącząc zdobytą wiedzę z przyjemnym doświadczeniem zabawy.

O coraz większym zainteresowaniu tematem także w Polsce świadczą takie projekty jak GIT: Kids 2014, a także fakt, że niektórzy nauczyciele korzystają już z polskiej wersji językowej ClassDojo- służącego do kontrolowania zachowania uczniów w szkole.

Wobec tak pozytywnych i powtarzalnych wyników badań prawdopodobnie niebawem doczekamy się wprowadzenia grywalizacji do naszego systemu szkolnictwa na dobre. Najbardziej prawdopodobne wydaje się rozpoczęcie tego procesu od wyższych uczelni, ale z pewnością z czasem obejmie on też niższe etapy.

 


Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl