e-commerce - grywalizacja

rgbstock.com / lusi

Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius wynika, że zakupy spożywcze w sieci robi co czwarty internauta. Oznacza to dwukrotny wzrost w stosunku do roku ubiegłego i trzykrotny, w odniesieniu do danych sprzed dwóch lat. Średnio miesięcznie polscy internauci płacą za zakupy spożywcze w sieci 70 PLN.

Wśród kupujących więcej jest kobiet niż mężczyzn (odpowiednio 26% i 23%), przy czym panowie zostawiają w sklepie średnio 93 PLN, a panie 52 PLN. Najczęściej są to internauci z wykształceniem wyższym (29%), którzy postrzegają swoją sytuację materialną jako co najmniej średnią (49%).

Trzy najczęściej wymieniane spontanicznie przez badanych marki sklepów spożywczych to alma24.pl (17%), etesco.pl (16%) i e-piotripawel.pl (1%). Wiedzę o produktach spożywczych dostępnych w Sieci badani czerpią od rodziny, znajomych i przyjaciół (85% internautów), z wyszukiwarki Google (83%) oraz stron sklepów internetowych (78%).


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl