gra planszowa - grywalizacja

SXC.hu / idesign-er

Badacze ze Steinhardt School of Culture, Education and Human Development (New York University) porównali ostatnio wyniki osiągnięte w grze wspierającej naukę matematyki, FactorReactor, przez gimnazjalistów, którzy grali sami i przez tych, którzy grali preciwko kolegom z klasy.

Z porównania tego wynika, że osoby, które miały przeciwników w czasie ćwiczeń w grze, osiągnęły później lepsze wyniki w trakcie lekcji i podczas sprawdzianów. Osoby te również wyżej oceniały zajęcia, jako te, które przyniosły im sporo frajdy. Wynikiem wprowadzenia pierwiastka rywalizacji jest zwiększenie motywacji do nauki i czynienia postępów, ponieważ dzięki temu można łatwiej i szybciej pokonać przeciwników i uzyskać wyższą pozycję w rankingach.

Jan Plass, jeden z autorów opracowania wyników badań, powiedział, że porównanie to doskonale ilustruje fakt, iż dobrze zaprojektowane gry edukacyjne mogą zmotywować uczniów do nauki również przedmiotów uchodzących za trudniejsz niż inne, np. matematyki. Wg Plassa nauczanie oparte na grach może sprawić, że uczniowi zainteresują się materią danego przedmiotu i dzięki temu nie będą skupiać się wyłącznie na ocenach, punktach itp.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl