Gartner - grywalizacjaGrywalizacja może być nie tylko doskonałym czynnikiem motywującym do działania, mającym korzystny wpływ na zachowania, pozyskiwanie nowej wiedzy czy rozbudowanie umiejętności. Grywalizacja wzmaga także innowacyjne myślenie i innowacyjne działania.

Według Gartnera do 2015 roku, 50% firm, które zarządzają innowacjami i badaniami naukowymi będzie korzystać z grywalizacji do wzmagania innowacyjnego myślenia wśród swoich pracowników.  Brian Burke, analityk Gartnera twierdzi, że ?managerowie przedsiębiorstw czy planiści IT oraz CIO muszą być świadomi biznesowych trendów grywalizacyjnych po to, by edukować swoich podwładnych i uczestniczyć w oszacowywaniu możliwości w ramach swoich organizacji.?

Jednym z wzorcowych przykładów na wzmaganie innowacyjności poprzez grywalizację jest Idea Street. Jest to wewnętrzny projekt brytyjskiego Departamentu Pracy i Emerytur, w obrębie którego pracownicy oddziałują na siebie wzajemnie i dzielą się nowymi pomysłami. W projekcie Idea Street zastosowane zostały grywalizacyjne mechanizmy jak wręczanie odznak czy rankingi liderów. Przez pierwsze półtora roku projekt miał około czterech tysięcy użytkowników, wygenerował 1400 pomysłów, z których aż 63 zostały wdrożone przez Departament.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl