mandarynka - grywalizacja

rgbstock / Teslacoils

Dom mediowy ZenithOptimedia opublikował badania, z których wynika, że łączna wartość wydatków na reklamę spadła w 2013 r. o 5,6%. ZenithOptimedia prognozuje również, że 2014 r. wydatki te z kolei  wzrosną o 1,4%, czyli ich wartość na koniec tego roku wyniesie ok. 6,5 mld PLN (netto).

Wartość globalnego rynku reklamowego wzrata szybciej niż jego polskiego odpowiednika. Ocenia się, że w w 2013 r. wzrosła ona o 3,6% w stosunku do wartości z 2012 r., a w 2014 r. będzie większa o kolejne 5,3%. Głównym motorem tego wzrostu będą możliwości, jakie otwierają się dzięki upowszechnianiu się technologii mobilnych.

W 2013 r. wydatki na reklamę moblną stanowiły niecałe 3% całości wydatków reklamowych. Zgodnie z prognozami ZenithOptimedia do 2016 r. udział ten ma wzrosnąć do blisko 8%. Dzięki temu mobile stanie się więc czwartym pod względem wielkości wydatków medium reklamowym.

Zenith Optimedia przewiduje, że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną nieco ponad 1% w stosunku do 2013 r., na reklamę internetową: o ponad 12%, na reklamę radiową: o ponad 1%, a na reklamę kinową: o blisko 2%.

Z kolei spadnie wartość rynku reklamy prasowej spadnie o średnio 15,5%,  reklamy outdorowej: o niecały 1%.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl