Facebook - grywalizacjaW listopadzie 2013 r. Gemius przeprowadził ? w ponad 30 krajach Europy, Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu ? badanie, z którego wyłania się szkic portretu użytkowników tego portalu w różnych krajach.

Największą popularnością wśród interneutów badanych krajów Facebook cieszy się w Turcji i na Węgrzech (86%), Egipcie (82%), Jordanii (79%) i Polsce (75%). Z kolei najmniejsze zainteresowanie budzi na Białorusi (19%),  Ukrainie (28%) i w Rosji (30%).

?Można podejrzewać, że słaba popularność Facebooka, zarówno na Białorusi, jak i Ukrainie wynika z prężnego funkcjonowania w tamtych krajach serwisów VKontaktie, który jest odpowiednikiem Facebooka, oraz Odnoklassniki, odpowiednika NK.pl.? ? komentuje Tomasz Lechowicz, doradca biznesowy firmy Gemius.

W różnych krajach portal najlepiej trafia do odmiennych grup wiekowych. W przypadku Polski są to osoby między 19 a 25 rokiem życia (80% interneutów w tym wieku korzysta z FB). Z kolei w Danii portal największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 46 lat i więcej, którzy stanowią blisko połowę (44 proc.).

Podział użytkowników ze względu na płeć wszędzie przebiega podobnie, z niewielkimi wahaniami w obie strony jest to ok. 50%. Wyjątkiem są Zjednoczone Emiraty Arabskie, gdzie kobiety stanowią zaledwie ? użytkowników Facebooka.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl