utec billboard - grywalizacjaLima jest drugą  pod względem wielkości stolicą na świecie, która położona jest na pustyni. Podobnie jak wiele okolicznych miasteczek i wsi, Lima cierpi z powodu braku deszczy, a przez to dostępu do zasobów wody. W celu zdobycia życiodajnego płynu mieszkańcy regionu korzystają ze studni, które często oferują zanieczyszczoną wodę. Paradoksalnie powietrze w rejonie Limy jest niezwykle wilgotne (blisko 98%), co jak się okazuje może okazać się  zbawienne dla mieszkańców stolicy Peru i jej okolic.

UTEC (University of Engineering and Technology of Peru) to największy uniwersytet techniczny w Limie, który w celu zachęcenia do wstąpienia w swe progi rzeszy kandydatów przygotował wespół z jedną z popularnych agencji reklamowych interesujący projekt ? UTEC Potable Water Generator. Jest to gigantyczny, choć przenośny, generator wody pitnej w formie billboardu. Działanie urządzenia jest proste –  billboard wykonano z filtrów wody wyłapujących ją z wilgotnego powietrza. Uzyskana w ten sposób woda jest destylowana i magazynowana w 20 litrowych zbiornikach, które połączone są z znajdującym się u podnóża systemu kranu. W ciągu doby UTEC Potable Water Generator jest w stanie ?wyprodukować? 100  litrów  wody pitnej, która może być w wygodny sposób dostarczona spragnionym ludziom.

potable water generator - grywalizacja

Projekt UTEC jest rewelacyjny w swej prostocie. Miejmy nadzieję, że znają się sponsorzy (potencjalni reklamodawcy) kolejnych billboardów, dzięki którym życie mieszkańców pustynnych trenów stanie się łatwiejsze. Urządzenia zaprojektowane przez inżynierów z UTEC są mobilne – mogłyby pojawić się  więc  w całym rejonie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy działania UTEC Potable Water Generator urządzenie „wyprodukowało” 9.450 litrów pitnej wody.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl