grywalizacjaJak można sprawić żeby złe nawyki ludzi przetworzyć w pozytywne działania?

The World?s Deepest Bin to jedna z inicjatyw Volkswagena wpisująca się w kampanię The Fun Theory mająca na celu zmianę zachowań ludzi na lepsze. W Najgłębszym Na Świecie Koszu Na Śmiecie Volkswagen pokazuje jak w prosty sposób zachęcić ludzi do wyrzucania śmieci do kosza zamiast rzucania ich gdziekolwiek indziej.

Aby zachęcić ludzi do zachowywania się w sposób przyzwoity, autorzy kampanii The World?s Deepest Bin zainstalowali urządzenie dźwiękowe, które uruchamiane było poprzez ruch. Gdy ludzie wrzucali do kosza śmiecie, za pomocą zainstalowanego mechanizmu uruchamiał się dźwięk wywołujący powszechne zaciekawienie. Kulturalni przechodnie słyszeli wówczas zaskakujący i zabawny dźwięk bardzo długo opadającego przedmiotu.

Efekt kampanii mówi sam za siebie. Podczas jednego dnia w wyjątkowym koszu zebrano 72 kilogramy śmieci. Było to o 41 kilogramów więcej, niż w zwykłym koszu na śmieci znajdującym się w niedalekiej odległości.

Zabawa może pozytywnie zmieniać świat. Dobry pomysł, który zaintryguje innych, doprowadzi do tego, że oczekiwane zachowania ludzkie zostaną wywołane ku korzyści dla ogółu.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl