zarazki - grywalizacja

rgbstock.com / xymonau

The Fun Theory to kampania prowadzona przez Volkswagena, której celem jest zmiana ludzkich zachowań na lepsze, to jest bardziej ekologiczne, prozdrowotne i przyjazne innym ludziom. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez wykorzystanie w projektach opatrzonych logo tej akcji elementów zabawy.

W 2009 roku w ramach The Fun Theory dzięki pomysłowości studentów jednego z amerykańskich kampusów powstał interesujący automat do odkażania dłoni. W roku tym na świecie zapanowała epidemia groźnego wirusa H1N1 (prezydent USA ? Barack Obama ogłosił wybuch epidemii w Stanach 25 października), który przenoszony jest między innymi poprzez znajdujące się na dłoniach zarazki. W miejscach często uczęszczanych przez duże grupy ludzi to jest w restauracjach, czy uczelnianych kantynach pojawiły się automaty pozwalające na odkażenie dłoni przed posiłkiem. Dyspozytory te oferowały darmowy płyn do sterylizacji dłoni, jednak pomimo ogromnego zagrożenia zarażeń, nie były chętnie wykorzystywane.

Sytuacja ta zmieniła się dopiero za sprawą skonstruowanego dla The Fun Theory automatu, który oprócz wydawania płynu generował również odgłosy znane z gier wideo oraz radosne okrzyki.  Zachęcenie zabawowym aspektem urządzenia młodzi ludzie korzystali z niego siedem razy częściej niż ze standardowego automatu. Dzięki zabawie udało się więc wpłynąć na zmianę przyzwyczajeń i zachęcić ludzi do używania przygotowanego dla nich udogodnienia.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl