creatividad - grywalizacjaŚmieci stanowią globalny problem. Jest on również uciążliwy dla właścicieli restauracji wynajmujących stanowiska w wielkich centrach handlowych. Wiele osób nie szanuje wspólnej przestrzeni i po zakończonym posiłku pozostawia puste opakowania po fastfoodowych produktach na stolikach lub wokół nich. Co prawda w galeriach handlowych i w większości obiektów gastronomicznych działa serwis sprzątający jednakże wielokrotnie nie jest w stanie szybko posprzątać powstającej lawinowo góry śmieci.

W celu zmiany zachowania ludzi Alejandra Sarria przygotowała projekt Creatividad, który zgłosiła w 2012 roku do kolejnej edycji konkursu organizowanego przez Volkswagena (nagrodą jest zrealizowanie projektu w ramach The Fun Theory). Prototyp Sierry zainstalowany na jednym z uniwersytetów (kantyna) składał się z zabawnej głowy węża z otwartą paszczą, która wiodła do gigantycznego, długiego worka na śmieci. Po wrzuceniu odpadów do środka nietypowego kosza spadały one kilka metrów w dół spektakularnie wypełniając przezroczyste wnętrze ?stworzenia?.

Zabawa wprowadzona do monotonnej czynności sprzątania po posiłku przełożyła się na pozytywne wyniki ? zainstalowanie Creatividad przełożyło się na sprzątnięcie powstających po posiłku śmieci z 70% stolików znajdujących się nieopodal obiektu, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu do zastosowania tradycyjnych koszy na śmieci. Projekt nie został wykorzystany przez The Fun Theory.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl