basketball bin - grywalizacjaBasketball Bin to projekt zgłoszony do realizacji w ramach kampanii Volkswagena ? The Fun Theory w roku 2009 przez trzech studentów niemieckiego Uniwersytetu w Kassel ? Simona Frambacha, Saschę Nelle?a i Rosę Heinz .

Autorzy Basketball Bin trafnie zauważyli, iż śmieci są olbrzymim problemem w przestrzeni miejskiej. Wielokrotnie brak koszy na odpadki skłania ludzi do porzucania ich na ulicach, niejednokrotnie jest to także brak odpowiedniej motywacji i braku chęci bycia proekologicznym niektórych z mieszkańców. W celu zmiany negatywnych przyzwyczajeń studenci Kunsthochschule wymyślili i stworzyli prototyp Basketball Bin, czyli połączenia kosza do gry w koszykówkę z koszem na odpady!

Nieopodal jednej z popularnych restauracji w Kassel studenci zainstalowali znajdujący się na wysokości kilku metrów kosz, do którego bywalcy lokalu, jak i pozostali przechodnie mogli wrzucać śmieci. Jak nietrudno się domyśleć wykorzystanie zabawy do tak banalniej czynności jak wyrzucanie śmieci stało się strzałem w dziesiątkę. Ludzie w każdym wieku wybierali Basketball Bin (nieopodal znajdował się tradycyjny kosz) i ochoczo rzucali do niego śmieci. Na promocyjnym filmie widać jak kilka osób wraca do kosza, by móc skorzystać z możliwości kilkusekundowej lecz dającej radość i satysfakcję zabawy, co dobitnie pokazuje, że zabawa może wpłynąć pozytywnie na ludzkie zachowanie i przyzwyczajenia.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl