Coca-Cola Friendship Machine - grywalizacjaThe Coca-Cola Friendship Machine to jeden z nietypowych automatów vendingowych Coca-Cola Company. Większość z zaskakujących konstrukcji sygnowanych logo tego amerykańskiego giganta rozdawała biorącym udział w zabawie ludziom darmowe puszki i butelki z flagowym, brunatnym napojem. Automat The Coca-Cola Friendship Machine zamiast rozdawania sprzedawał napój, jednak jego popularność przeszła najśmielsze oczekiwania konstruktorów.

The Coca-Cola Friendship Machine miała postać lekko zmodyfikowanego, tradycyjnego automatu. Owa modyfikacja polegała na ?rozciągnięciu? go ? otwór pozwalający na uiszczenie opłaty za napój i przyciski do obsługi maszyny umieszczono bardzo wysoko, co uniemożliwiało skorzystanie z maszyny tylko przez jedną osobę. W celu zakupu Coca-Coli ludzie musieli wejść w interakcję ze sobą. Nagrodą za trud (wchodzenie na plecy, stawanie na rękach, podnoszenie etc.) były dwie butelki lub puszki napoju w cenie jednej. Wszystko to, by celebrować w nietypowy sposób Dzień Przyjaźni i zbliżyć się z innymi ludźmi. W zabawie wzięli udział w większości młodzi ludzie. Automat The Coca-Cola Friendship Machine pomimo swego pozytywnego potencjału niósł ze sobą również wiele zagrożeń (urazy powstałe w wyniku potencjalnych upadków oraz podnoszenia częstokroć dużego obciążenia w postaci drugiej osoby), czego do końca nie przewidzieli najprawdopodobniej twórcy.

The Coca-Cola Friendship Machine można było spotkać w siedmiu krajach, średnio nietypowy automat sprzedawał 800 puszek lub butelek na godzinę, co stanowi o 1075 procent więcej niż sprzedaż w tradycyjnych, typowych maszynach vendingowych.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl