Sukces produktu lub usługi jest wskaźnikiem, na podstawie którego można w przybliżeniu planować swoje dochody.  Nie zawsze jednak ta metoda się sprawdza. Może się zdarzyć, że to, co sprzedaje się w innych państwach, nie znajdzie nabywców Polsce. Testy rynku pomogą sprawdzić, jakie są szanse na zysk w naszych warunkach.

Podobno jest tak, że większość, bo dziewięćdziesiąt procent tego, co sprawdza się na Zachodzie, będzie się sprawnie sprzedawać także w Polsce. Jednak jeżeli planujemy zaangażować się w nowy biznes na poważnie, powinniśmy podjąć wszelkie kroki zapobiegające niepowodzeniu. Chcąc uniknąć straty zainwestowanych pieniędzy, czasu i zbędnych nerwów, zanim otworzymy naszą firmę, zróbmy pierwszy krok ku jej powstaniu ? sprawdźmy czy nasz interes przyjmie się w Polsce. Służą do tego testy rynku, które możemy przeprowadzić zarówno samodzielnie, lub wykorzystać którąś z wielu istniejących organizacji zajmujących się tą działalnością. Miejmy na uwadze wiarygodność testów rynkowych, która mierzona jest liczbą osób uczestniczących w badaniu oraz jakością przeprowadzanych ankiet. Aby stworzyć dobry test rynku należy wiedzieć jak najwięcej na temat naszej oferty, zatrudnić dobrego copywritera, który przedstawi naszą ofertę w jak najbardziej zachęcający sposób oraz wziąć pod uwagę skorzystanie z usług informatyka oraz grafika, którzy będą w stanie zrobić dobrą stronę www lub odpowiednią aukcję.

 grywalizacja w e-commerce