W jednym z chińskich liceów nauczyciele doszli do wniosku, że do uczniów najlepiej jest dotrzeć posługując się ich własnym językiem. Młode pokolenie wciągają ja k nic inne go gry komputerowe, dlatego właśnie metodą gier chcą uczyć młodzież.

Nie traktują gier jako zabawy, lecz doskonałej metody rozwoju młodego pokolenia.

To rewolucja w myśleniu o grach wideo.

Dzięki grom możemy znaleźć się w symulowanej sytuacji i ją przeżyć, podejmując samodzielne wybory i doświadczyć ich konsekwencji (podczas gry) zanim to samo uczynimy w realnym świecie.

Gry uczą nas strategicznego myślenia, planowania i działania w świecie realnym.

Uczą nas także stawiania czoła wyzwaniom, współpracy w zespołach i rywalizacji w dążeniu do celu, gdzie obiektywne czynniki decydują o zwycięstwie.

Dzięki grom możemy rywalizować pojedynczo, drużynowo, a także współpracować z osobami (czy grupami) oddalonymi od siebie o setki a nawet tysiące kilometrów.

Gry wideo to także ogromny biznes. Jak oceniają ekonomiści wartość branży gier wideo do 2020 r. ma wzrosnąć o 1/5. Ten efekt ma być osiągnięty głównie dzięki błyskawicznie rosnącej na całym świecie popularności smartfonów.

Dzięki rozwijającej się technologii komórkowej smartfony wypierają tradycyjne, stacjonarne komputery, a nawet laptopy i tablety.

Nauczyciele chińskiej szkoły starają się odpowiadać na potrzeby współczesnego młodego pokolenia, podążając dynamicznie za rozwijającą się rzeczywistością.

Poza lekcjami opartymi o gry wideo oferują swoim uczniom także zajęcia z programowania oraz grafiki komputerowej.

Z tej szkoły całkowicie zniknęły tradycyjne zaszyty, które zastąpiły monitory komputerowe. Młodzież jest zachwycona, przychodzi do szkoły z pozytywnym nastawieniem, a podczas zajęć przejawia najwyższy stopień zaangażowania – takiej postawy ze strony uczniów życzymy wszystkim nauczycielom :-)

 

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl