Amerykańska firma odzieżowa GAP już od jakiegoś czasu pozwala swoim klientom na zamawianie produktów online i odbieranie ich w sklepie. Niebawem usługa ta ma zostać rozszerzona.

Teraz nie tylko będzie można złożyć zamówienie przez internet i odebrać je we wskazanym sklepie, ale także jeśli klient nie znajdzie odpowiedniego rozmiaru lub koloru w sklepie, od razu będzie mógł zamówić ten artykuł w sieci.

Duża popularność kanału online

lojalność klientów zwiększona nowym sposobem zamawianiaZ raportu finansowego  firmy wynika, że kanał online jest bardzo lubiany przez klientów ? wzrost przychodów ze sprzedaży internetowej wyniósł w zeszłym roku aż 21%. Sieć postanowiła więc maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje zamawianie towarów przy pomocy kliknięcia. Na to konto firma postanowiła ograniczyć liczbę tradycyjnych sklepów. Mimo zmniejszenia powierzchni sprzedażowej w ciągu trzech lat o prawie 8 procent (ale to wciąż ponad 3,4 tys. sklepów na całym świecie), GAP generuje coraz większą sprzedaż (wzrost o ponad 19 procent w ciągu trzech lat).

Dyrektor ds. rozwoju marki, Art Peck, twierdzi, że firma jest na wczesnym etapie wdrażania usługi, która będzie sugerowała klientom towary na podstawie ich wcześniejszych decyzji zakupowych.  Wychodząc z założenia, że technologia jest jednym z najistotniejszych kanałów komunikacji między firmą a klientem, pracuje się także nad umożliwieniem użytkownikom dokonywania rejestracji przez internet. Dzięki temu w niedługim czasie będzie można w sklepie zamówić dowolny towar dokładnie w ten sam sposób, w jaki robi się to w domu na osobistym komputerze czy tablecie.

Planowany wzrost lojalności klientów

Sieć ma nadzieję, że działania te skutecznie przełożą się na wzrost lojalności klientów i poprawę wyników sprzedaży.  Warto obserwować kolejne fazy rozwoju tego pomysłu, ponieważ może się okazać swoistą rewolucją w sposobie robienia zakupów przez internet.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl