sproket - grywalizacjaRowery miejskie zdobywają serca tysięcy Polaków. Niezależnie od płci, wieku, czy piastowanego stanowiska stanie w gigantycznych korkach nie należy do przyjemności, dlatego też coraz więcej osób korzysta z możliwości jakie oferują miejskie rowery. W wypadku dobrze zaprojektowanej sieci umożliwiającej bezproblemowy dojazd do centrum, na stacje metra lub na uczelnię, czy do biura taki sposób komunikacji odnosi niebywały sukces. Jest szybki, tani i ekologiczny.

W światowych metropoliach rowery miejskie stanowią stały element miejskiego krajobrazu. W celu popularyzacji tego środka lokomocji niezbędna jest więc nie reklama lecz zwiększenie potencjalnej zabawy. Oczywiście najkorzystniej dokonać tego przez grywalizację, czego starali się dowieść uczestnicy letnich warsztatów organizowanych przez Copenhagen Institute of Interaction Design.

W wyniku warsztatów narodziła się idea Sproket. Sproket składa się z urządzenia z nadajnikiem zainstalowanego w miejskim rowerze, które za pomocą Wi-Fi łączy się ze smartfonem podróżnego. Po zalogowaniu do mobilnej aplikacji Sproket przed podróżnym stawiane są różne zadania ? zamelduj się w punkcie (muzeum, kawiarnia), pokonaj trasę lub spotkaj się z innymi użytkownikami w wybranej lokalizacji. Za wypełnienie zadania gracz otrzymywać miałby nagrody ? bilet do kina, kawę itp. Oprócz misji Sproket ma oferować również tabelę wyników (rywalizacja) i możliwość własnego stworzenia misji.

CIID – Sproket – networked & gamified public bicycle system (2011) from Bryan Ma on Vimeo.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl