coca-cola - grywalizacjaHasło promocyjne Coca-Coli – Coraz bliżej święta jest kojarzone przez większość Polaków i razem z czerwoną ciężarówką amerykańskiego potentata stanowi jeden z miłych marketingowych aspektów Świąt Bożego Narodzenia. W celu zdobyia jeszcze większej rzeszy fanów i rynku (bój z konkuretem w postaci PepsiCo.) Coca Cola Company szczególnie w okresie świątecznym posuwa się do coraz bardziej wymyślnych sposobów promocji.

Jednym z hitów kampani Coca-Coli są automaty vendingowe wydające darmowe napoje i gadżety. W mnionym roku jeden z nich – Coca-Cola: Sing For Me Vending Machine postawiono w budynku Royal Institute of Technology w Sztokholmie. W celu otrzymania darmowej puszki z brunatnym napojem potencjlny konsument musiał stać się graczem. Maszyna vendingowa została wyposażona w proste urządzenie do karaoke, które zawierało bazę tradycyjnych kolęd.

Do maszyny podłączono dotykowy monitor wyświetlający słowa wzruszających i krzepiących pieśni oraz mikrofony. Gracz po wykonaniu zadania, to jest zaśpiewaniu wybranej kolędy otrzymywał napój. Jak dowodzi utrwalający akcję film pomysł świątecznego karaoke spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem tworząc pozytywną więź z marką. Co ważne automat skłaniał do wspólnej zabawy integrowania się – każdy z wykonawców niezależnie od ich ilości otrzymywał nagrodę. Zamiast współzawodnictwa pojawiało się więc ciepło, serdeczność i empatia, która nie stanowi zazwyczaj domeny ludzkich interakcji.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl