graf - grywalizacja

rgbstock.com / guitargoa

Raport ?Technorati 2013 Digital Influence? mówi o tym, w jakim stopniu konkretne serwisy internetowe są w stanie wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów. Na pierwszym miejscu plasują się strony sprzedażowe, zdobwając 56 procent. Z tego względu warto połączyć informowanie na temat produktów z reklamowaniem ich w obrębie sklepów internetowych. 34 procent zajęły firmy konkretnych marek. To strony marek odwiedzają ich wierni klienci, by dowiedzieć się o nowych produktach. Na trzecim miejscu, z wynikiem 31,1 procent, plasują się blogi internetowe.

Dopiero na czwartym miejscu znajduje się Facebook z wynikiem 30,8 procent. Stopień wpływu Facebooka na decyzje zakupowe konsumentów jest nieznacznie mniejszy niż blogów. Zaraz za Facebookiem piątą pozycję zajmują fora internetowe ? 28 procent. Youtube na szóstym miejscu na równi z LinkedIn z wynikiem 27 procent. W tyle Google+, z 20 procentami. Magazyny internetowe, również z wynikiem 20 procent skuteczności wywierania wpływu na konsumentów. Pinterest (12%), Twitter (8%), Instagram (3%) plasują się na samym końcu, z nieznaczną w porównaniu do poprzedników siłą nakłaniania do zakupu.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl