telefon - grywalizacja

rgbstock.com / leocub

Firma badawcza IDC prognozuje, że liczba smartfonów w Polsce wyniosła na koniec 2013 r. ok. 13,5 mln sztuk, to oznacza 50% wzrostu w stosunku do liczby odnotowanej na koniec 2012 r.

Penetracja smartfonów w Polsce wynosi 33%. Jest to o ponad połowę mniej niż w Szwecji (70%) czy Korei Południowej (73%).

Eksperci uważają, że potencjał wzrostu rynku smartfonów wciąż jest bardzo duży. Ze statystyk przedstawionych w raporcie „Generation Mobile 2013″ wynika, udział w rynku polskim zwykłych telefonów jest wciąż większy niż smartfonów. Pomiędy poszczególnymi badanymi grupami wiekowymi różnica ta może wynosić nawet 60 punktów procentowych.

Jednakże sprzedaż smarfonów w Polsce idzie nieźle i dzięki temu różnica ta robi się z roku na rok coraz mniejsza. Wg badań z 2013 r. 18% Polaków zadeklarowała chęć zakupu w najbliższym swojego pierwszego smartfonu. Jest zatem szansa, że w 2014 r., wskaźnik penetracji tego typu urządzeń wzrośnie w Polsce do 51%.

Popularność zyskują również tablety. Według szacunków na koniec 2013 r. w Polsce sprzedano ok. 1,8 mln tych urządzeń.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl