puzzle it - grywalizacjaW większości wypadków ludzie napotkawszy na swej drodze wycieraczki przechodzą po nich bez wykonywania czasochłonnej czynności czyszczenia obuwia. Działanie takie może być dotkliwe dla wszelkiego typu instytucji i sklepów przez które niezależnie od warunków atmosferycznych przemykają setki, czy też tysiące ludzi.

W celu zachęcenia ludzi do używania wycieraczek studenci z niemieckiej Akademii Sztuk Pięknych w Kassel stworzyli promującą ich Uniwersytet wycieraczkę, która dzięki zastosowanej grywalizacyjnej zabawie zmieniła monotonną czynność w rozrywkę. Wycieraczka stworzona przez Tima Mackerodta, Johannesa Trautmanna, Robina Stummvolla i Niclasa Garottiego składała się z dużego kwadratu – ramy, wewnątrz którego umieszczono mniejsze kwadraty. Jedno z pól pozostawiono puste, co umożliwiło przesuwanie pozostałych elementów. Kwadraty posiadały powierzchnię z wycieraczką, na której nadrukowano napis KHS (skrót nazwy uczelni). Elementy te następnie pomieszano, a zainteresowana układanką osoba musiała przesuwać szorstkie płytki w celu ułożenia na nowo wzoru.

Bawiąc się ruchomymi klockami, gracze czyścili jednocześnie obuwie, co jednak dzięki zastosowaniu formy zabawy nie było dlań nużące ? najdłuższy czas wycierania butów, to jest układania puzzli wyniósł 7 minut. Co ważne zabawa wycieraczką KHS wpływała równie pozytywnie na ludzkie interakcje ? nieznajomi podpowiadali sobie kolejne ruchy, a dziarskie staruszki wykonywały zamaszyste wymachy nóg w powietrzu.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl