e-commerce - grywalizacja

rgbstock.com / lusi

Warto powziąć próbę przeanalizowania widocznych i rozwijających się trendów sprzedaży internetowej na rok 2014. Niektóre z tych trendów są dopiero w fazie początkowej i nabierają kształtów, ale o ich istnieniu można już mówić. Inne z kolei widoczne są bardziej i występują dłużej, choć nie są jeszcze tak powszechne, aby mówić o mainstreamie. Jakie są zatem przewidywania i trendy e-commerce 2014? Typuje Philip Rooke, CEO ze Spreadshirt.

Po pierwsze – błyskawiczna przesyłka

Sprzedawcy zauważyli już, że najbardziej zadowolonymi z zakupu klientami są ci, którzy otrzymali towar błyskawicznie. Większość przedsiębiorstw w standardowej opcji posiada wysyłkę w ciągu najbliższych dwudziestu czterech godzin, jednak również ten czas oczekiwania na zakup ulegnie niedługo skróceniu. Mowa tu o przesyłce, która jest dostarczana jeszcze tego samego dnia, gdy towar był zakupiony. Tendencja ta rozwija się dynamicznie szczególnie w dużych miastach, gdzie możliwości do zrealizowania tak szybkiego transportu i dostarczenia towaru są większe.

Po drugie ? wyszukiwarki sklepów internetowych

Sklepy internetowe takie jak Amazon czy eBay przestają pełnić funkcję ograniczoną do sprzedaży, a zaczynają także spełniać zadanie wcześniej przynależne zewnętrznym wyszukiwarkom. W obrębie sklepów online możemy obecnie wyszukiwać wszystkie niezbędne informacje, włącznie z rekomendacjami produktów lub usług. Trend ten będzie się rozwijać i wzbogacać o inne dodatkowe i przydatne funkcje jak np. porównywanie cen.

Po trzecie ? zakupy mobilne

Zakupy internetowe z wykorzystaniem narzędzi mobilnych są nie tylko coraz bardziej powszechne, ale także szeroko promowane np. przez znane serwisy sprzedażowe jak Allegro. Szczególnie często wykorzystywanym narzędziem do robienia zakupów są tablety. Nierzadko klienci używają ich do wyszukania produktów online, aby następnie odwiedzić sklep i sprawdzić produkt na żywo, a jeśli przejdzie on ocenę pozytywnie, kupić produkt w sieci.

Po czwarte ? listy życzeń

Listy życzeń idą często w parze z zakupami przy użyciu tabletów. Zapoczątkowane dużo wcześniej przez duże serwisy zakupowe jak Allegro czy eBay w postaci funkcji ?Obserwuj? lub ?Dodaj do ulubionych?, listy życzeń stosowane są przez wiele mniejszych sklepów internetowych. Obecnie trendem stają się osobne strony internetowe tj. Pinterest, które umożliwiają przeglądanie nowych produktów i zdjęć zakupionych już produktów na skalę masową. Przeglądanie i przechowywanie polubionych produktów, aby móc przejrzeć je ponownie później, staje się ?kluczową częścią procesu robienia zakupów online.? Udostępnianie ulubionych produktów przez naszych znajomych w serwisach społecznościowych czy udostępnianie produktów przez obce osoby, które możemy obserwować, będzie powodować zwiększenie sprzedaży.

Ze względu na coraz bardziej powszechne występowanie wyżej opisanych trendów, sprzedawcy powinni zmobilizować się do wykorzystania w pełni ich możliwości poprzez skonstruowanie opcji, dzięki którym klienci będą mogli ich używać.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl