psych - grywalizacja

Zgodnie z wynikami badań Instytutu Gallupa polskiej gospodarce przydałby się wzrost zaangażowania i ? co za tym idzie ? produktywności pracowników. Dzięki temu ekonomia naszego kraju mogłaby powrócić na ścieżkę sukcesu, którego przejawem były wysokie wzrosty.

Wyniki badań Instytutu Gallupa jasno pokazują, że polscy przedsiębiorcy powinni poszukiwać sposobów, dzięki którym zwiększy się pozytywne nastawienie i wzrośnie entuzjazm ich pracowników.

Polska była jednym z nielicznych krajów europejskich, które najmniej dotknął kryzys ekonomiczny. Jednakże gospodarka polska mogłaby radzić sobie jeszcze lepiej, gdyby nie fakt, że aż 68% polskich pracowników deklarowało się jako niezaangażowani. Dla porównania ? w ten sam sposób samookreśliło się 52% Amerykanów. Tylko 1/3 Polaków zgadza się z twierdzeniem, że dzięki pracy zawodowej może zajmować się tym, co robi najlepiej i zaledwie 1/4 zdecydowanie uważa, że jest doceniana. Jedynie 20% polskich pracowników jest przekonane, że szef wspiera ich rozwój.

?To wielka szansa dla przedsiębiorstw, które chętnie korzystają z nowoczesnych narzędzi biznesowych i szefów, którzy rozumieją, że pracownicy to ludzie a nie trybiki wielkiej machiny. Wzrost zaangażowania można starać się pobudzać na wiele sposobów. Niestety ? jak pokazuje doświadczenie ? wiele nich (jeśli nie większość) albo nie działa wcale, albo działa krótko, albo jeśli nawet się sprawdza w danym momencie, to motywator musi być nieustannie wzmacniany, aby zapewnić w miarę stały poziom zaangażowania. Dlatego też grywalizacja staje się odpowiedzią na takie wyzwania ? dostarczając frajdy i łechcąc ego sprawiamy, że motywacja do pracy zaczyna pochodzić z wewnątrz i przestaje być zależna od motywatorów zewnętrznych.? ? mówi Piotr Pajewski, Managing Partner Enterprise Gamification, polskiego lidera grywalizacji biznesowej.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl