Któż nie słyszał o pokemonach?

Gra mobilna, wykorzystująca technologię rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality), nakładająca na obraz pozyskany z kamer urządzeń elektronicznych trójwymiarowe postacie (Pokemony), które stanowią przedmiot poszukiwań i łapanki graczy.

Te wirtualne potworki podbiły serca rzeszy entuzjastów gier i nie tylko.

W 2016 r. siódma edycja gry – Pokemon GO – pobiła rekordy sprzedaży swoich poprzedników, a także okazała się bezkonkurencyjna na rynku wszystkich mobilnych, rozrywkowych propozycji.

Zrzut ekranu 2017-09-11 o 12.18.23

Krótkotrwały entuzjazm, wielka kasa i rekord!

W 2016 r. pokemony zarobiły ok. 950 milionów dolarów. Co ciekawe, aż ok. 800 milionów zysków osiągnięto podczas pierwszych 3 miesięcy od ukazania się gry na rynku. W takim tempie nie zarabiała do tej pory żadna inna aplikacja mobilna – to rekord!

Niestety po tym czasie entuzjazm graczy osłabł…

Z czego wynika pokemonowe szaleństwo?

Sukces tkwi w prostocie. Pokemon GO to gra, która wciągnęła nawet tych, którzy na co dzień nie grają w gry elektroniczne. Tu nie ma znaczenia growe obycie, liczy się tylko zabawa. Intuicyjna aplikacja, banalnie prosta rozgrywka, łatwość osiągania celów i super zabawa w terenie to wszystko, co było potrzebne, aby zainteresować i zaangażować w fabułę.

Projekt na 3 miesiące?

Niestety, zgodnie z psychologiczną zasadą, że im silniejszy entuzjazm, tym krótsze zaangażowanie, po wakacyjnym szaleństwie wielu graczy zrezygnowało z kontynuowania stworkowej łapanki.

Dla projektantów grywalizacji wynikają z tego między innymi następujące przesłanki:

  • szybki efekt można osiągnąć angażując ludzi w coś nowego, emocjonującego (uwolnij EMOCJE!!!)
  • proste rozwiązania sprawdzają się najlepiej (uwierz w banały)
  • warto ograniczyć projekt w czasie i zakończyć go wówczas, gdy tylko entuzjazm zacznie opadać (zrób przerwę i przygotuj nową edycję)

 

 

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl