orange - grywalizacjaJuż od roku grywalizacja motywuje liderów lokalnych społeczności do działań na rzecz mieszkańców  małych miast i wsi. To pierwsze społeczne zastosowanie grywalizacji na taką skalę w Polsce.

Pracownie Orange powstały w 50 miejscowościach w Polsce, aby zapewnić ich mieszkańcom dostęp do multimediów oraz przestrzeń spotkań i wspólnych działań. Miejsca te, wyposażone przez Orange w stanowiska komputerowe z bezpłatnym dostępem do sieci, konsole do gier i telewizory LCD, są otwarte dla wszystkich mieszkańców. Czuwają nad nimi lokalni liderzy, których Fundacja wspiera poprzez system szkoleń, bieżące doradztwo i dostarczanie inspiracji. Zaprosiła ich także do udziału w grywalizacji, aby w atrakcyjny sposób utrzymywać ich zaangażowanie.

Jak to działa? Użytkownicy zdobywają medale i punkty za konkretne aktywności i podejmowanie wyzwań. Wykonanie zadania jest punktowane adekwatnie do stopnia trudności, a najbardziej liczą się projekty na rzecz i z udziałem mieszkańców. Zdobyte punkty i medale wymieniane są na nagrody zarówno dla lidera, jak i dla całej pracowni i jej gości. Z bazy wybrać można m.in. pomoce edukacyjne, płyty, gry, książki, czy też różne sprzęty do pracowni. Na bieżąco tworzone są rankingi graczy z danego miasta. Punktowane jest dzielenie się doświadczeniem z innymi pracowniami ? wrzucanie pomysłów na inicjatywy dla mieszkańców.

Efekty? Łącznie przez ostatni rok w pracowniach powstały 134 projekty społeczne, każda placówka zorganizowała średnio 16 wydarzeń dla mieszkańców, do bazy zgłoszono 603 nowe pomysły, a 68% z nich z sukcesem pączkowało w innych miastach. Wzrosła także aktywność użytkowników na samym portalu ? aż o 151% – tylko w pierwszym miesiącu działania grywalizacji, a w ciągu roku dodano ponad 3200 aktualności. Pod wpływem wyzwań grywalizacji lokalni liderzy nabywają także nowych umiejętności ? wzmacniają swoje kompetencje cyfrowe, uczą się zarządzania zespołem, animacji społecznej i organizacji działań kulturalnych. W pracowniach organizowane są różne inicjatywy, m.in. zajęcia edukacyjne dla dzieci, wspólne tworzenie plakatów, infografik, wirtualnych map miejscowości, konkursy dla mieszkańców, turnieje sportowe.

Z okazji pierwszych urodzin funkcjonowania grywalizacji społecznej, Fundacja Orange przygotowała interaktywny mash-up, dzięki któremu każdy internauta może poznać efekty, poczuć emocje jej towarzyszące i wcielić się w rolę lokalnych bohaterów cyfrowych. Polecamy: www.pracownieorange.pl/rokgrywalizacji.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl