Grywalizacja biznesowa należy do najszybciej rozwijających się profesjonalnych usług na świecie i ma istotne oddziaływanie korporacyjne oraz społeczne zarówno na lokalne, jak i globalne przedsiębiorstwa. Brak zrozumienia i zbytnie upraszczanie projektów grywalizacyjnych poprzez sprowadzanie ich np. do systemów punktowych, czy też odznak sprawia jednak, iż już dziś oczekuje się, że ok. 70% z wdrożonych dotąd projektów nie spełni pokładanych w nich oczekiwań. Dlatego też pojawia się coraz więcej inicjatyw, których celem jest promowanie właściwego zrozumienia istoty grywalizacji.

Jednym z takich wydarzeń będą pierwsze w historii Mistrzostwa Świata w Grywalizacji. Konkurs rozpocznie się  we wrześniu pierwszą z dwóch planowanych rund, rozgrywanych online.  Uczestnicy będą rywalizować indywidualnie, biorąc udział w studiach przypadków oraz rozwiązując zadania i testy, weryfikujące ich umiejętności z zakresu zastosowania grywalizacji w marketingu, przedsiębiorczości i mediach społecznościowych.

Dodatkowego ?smaku? całej imprezie ma dodać nagroda główna w kwocie 40 tys USD, której sponsorami są takie firmy jak Deloitte Digital, Amazon Web Services oraz BigDoor.