Pętla sprężenia zwrotnego (ang. feedback loop)

Największym atutem gier i samej grywalizacji jest możliwość otrzymania błyskawicznej informacji zwrotnej (ang. feedback). Każda aktywność powoduje określoną reakcję ? nagrodę za dobrze wykonane zadanie lub wskazówki, jak wykonać je lepiej. Jak to wygląda w praktyce? Załóżmy, że zadaniem gracza jest przygotowywanie posiłków dla gości restauracji (np. burgerów). Burgery są pieczone na ruszcie. Jeżeli gracz za wcześnie ściągnie mięso z rusztu, będzie surowe. Jeżeli za późno, będzie przypalone. Cokolwiek zrobi gracz to jednak i w jednej i w drugiej sytuacji doszło do podjęcia jakiejś czynności, która ma oczywiście swoje konsekwencje w wirtualnym świecie. Po zdjęciu burgerów, wiadomość zwrotną o swoim postępowaniu (pochwała za dobrze wykonane zadanie lub zachęta do kolejnej próby oraz pomocne wskazówki) i uzbrojony w nową wiedzę, może dalej decydować się na kolejne kroki w grze. Na każdym etapie będzie wyglądało to tak samo: aktywność, informacja zwrotna, wiedza i narzędzia do osiągnięcia sukcesu w grze, aktywność itd.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl