OBI Renovated Billboards - grywalizacjaRok 2013 był ciężki dla niemieckich marketów budowlanych. Ponad 250 sklepów zostało zamkniętych, a te które pozostały na rynku rozpoczęły agresywne kampanie promocyjne. Walka o klienta oprócz obniżek cen przyniosła również nachalne i nieestetyczne reklamy, które zaczęły zalewać miejską tkankę. Ogromne billboardy z młotkami, zestawami do malowania, czy drabinami starały się przyciągnąć krzykliwymi kolorami nowych klientów.

Jedna z popularnych sieci ? OBI postanowiła jednak skupić uwagę odbiorców w mniej nachalny sposób. Zamiast wizualnego zaśmiecania przestrzeni miejskiej, twórcy kampanii promocyjnej postanowili wykorzystać produkty dostępne w Obi w celu jej reaktywacji. Zniszczone elewacje budynków były czyszczone i naprawiane, a następnie malowane w żywe kolory komponujące się ze strukturą budynków. Co ważne dla projektu ? odrestaurowywano nie całe fasady lecz jedynie powierzchnię odpowiadającą powierzchni standardowego billboardu.

Każda z odrestaurowanych powierzchni została opatrzona logo sieci wraz z krótką informacją, iż produkty zastosowane do wykonania tego zadania zostały nabyte właśnie w OBI. Tak nietypowa reklama przyciągnęła skutecznie uwagę tłumów przechodniów, którzy rozpowszechniali wiadomość o akcji viralowo. Zastąpienie destrukcji kreacją pokazało, jak wspaniale może wyglądać odnowiona miejska rzeczywistość, a marketing zamiast krzykliwości może bazować na pozytywnym, prostym i konstruktywnym przekazie.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl