e-commerce - grywalizacja

sxc.hu / triffe

Firma amerykańska Bigcommerce poprzez przeanalizowanie danych dostarczonych przez jej klientów w ubiegłym roku stara się odpowiedzieć na pytanie, jakie przedsięwzięcia sprawdzą się najlepiej w rozpoczętym 2014 roku, jakie będą miały popyt, ale nie będą w stanie wzbić się na szczyt, a które wykażą tendencję spadkową. Jeśli jesteście Państwo w fazie początkowej otwierania nowej firmy i zastanawiacie się, w jakie przedsięwzięcie zaangażować się tak, żeby przyniosło ono jak największy zysk krótkoplanowy lub utrzymało się na rynku przez najbliższe kilka lat, badanie Bigcommerce okaże się pomocne w podjęciu takiej decyzji. Jaki powinien być sklep internetowy w 2014 roku? Jakie trendy będą utrzymywać się w najbliższym czasie? Co robić, a czego nie robić, aby zyskać? Wyniki badania wskażą drogę dla małych i średnich przedsiębiorstw i odsłonią nowe możliwości na współczesnym rynku.

Najbardziej zyskowną branżą e-commerce 2014 jest rynek samochodowy, gdzie wzrost dochodów na sklep odnotowano aż o osiemdziesiąt dziewięć procent. Bigcommerce zauważył ?silny popyt na rynek wtórny, części samochodowe i akcesoria? i wskazał na konieczność ?inwestowania w SEO i strategie mobilne w celu doścignięcia konkurencji.? Kolejnym, plasującym się na drugim miejscu biznesem, w którym wykazano wzrost dochodów na sklep o trzydzieści jeden procent jest działalność związana ze sprzedażą biżuterii oraz akcesoriów. Zaraz po nim Bigcommerce wskazuje na sklepy z komputerami oraz oprogramowaniem, w których dochód na sklep wynosi około trzydziestu procent. Kolejnym opłacalnym biznesem są sklepy z zabawkami i grami, gdzie wzrost dochodów przypadających na jeden sklep wynosi ponad dwadzieścia procent. Opłacalne jest także prowadzenie przedsiębiorstw w branży artykułów zwierzęcych, gdzie wzrost dochodów na sklep sięga niecałe dwadzieścia procent. Działalność związana z branżą elektroniczną, branżą ślubną i zaręczynową, branżą zdrowotną, sportowo-rekreacyjną oraz branżą ?dom i ogród? przełożona pod względem przyrostu dochodów na sklep plasuje się w skali powyżej dziesięciu, ale mniej niż dwudziestu procent. Branże e-commerce 2014, które wykazują tendencję spadkową i nie przynoszą dochodu to: działalność związana ze sprzedażą żywności oraz napojów, działalność związana ze sprzedażą mebli oraz działalność związana ze sprzedażą książek, muzyki oraz filmów. Ta ostatnia wykazała spadek o czternaście procent, a radą Bigcommerce jest ?skupienie się na produktach wyspecjalizowanych w konkretnej dziedzinie dla rynku niszowego.?

W przypadku, jeśli jako początkujący przedsiębiorcy stoimy przed podjęciem decyzji, którą branżę wybrać na źródło swoich dochodów, powinniśmy brać także pod uwagę statystyki rynku lokalnego oraz rynku krajowego, które bez wątpienia będą wykazywały podobne tendencje jak te, które dostrzec można na rynku globalnym, jednak będą także posiadać swój niezależny koloryt ? element, jaki należy brać pod uwagę przy dokonywaniu wyboru.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl