Posiadamy coraz więcej telefonów ? w krajach rozwiniętych i rozwijających się rzadko się zdarza, aby ktoś telefonu nie miał, a wiele osób posiada więcej niż dwie aktywne karty SIM. To ważna informacja także dla rynku grywalizacji.

Aż 65% telefonów, które sprzedano w pierwszym kwartale tego roku, to smartfony. Oznacza to pewną zmianę technologiczną z dotychczasowych metod komunikacji na standard LTE i 4G.

gamification smartfon

Błyskawicznie wzrasta także liczba użytkowników szerokopasmowego internetu mobilnego. Ericsson w swoim raporcie przewiduje, że w 2015 korzystać z sieci w ten sposób będzie aż 80% użytkowników telefonii komórkowej. W 2016 roku smatfony zaczną na dobre wypierać tradycyjne telefony. Nowoczesnych urządzeń dotykowych będzie więcej, niż jakichkolwiek innych służących do nawiązywania połączeń. W tym samym roku także większość abonentów będzie korzystać ze standardów LTE/4G zamiast dotychczasowego GSM.

Grywalizacja może wiele zdziałać

Dane z tego raportu są istotne także dla rynku grywalizacji. Płynące z nich wnioski jasno wskazują, że warto położyć nacisk na programy mobilne, sprzężone ze smartfonami podłączonymi do internetu. Ma to tym większe znaczenie, że ze swoim telefonem raczej rzadko się rozstajemy, dzięki czemu uczestnicy będą mogli stale uczestniczyć w projekcie i utrzymywać swoje zaangażowanie w rozgrywkę na wysokim poziomie.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl