social media - grywalizacjaW listopadzie 2013 r. firma McCann Truth Central przeprowadziła badanie ?Prawda o prywatności? (?The Truth About Privacy?). Próba objęła 1.100 osób powyżej 18. roku życia. Badanie poprzedzone zostało pięcioma panelami dyskusyjnymi z osobami w wieku od 16 do 60 lat.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że za największe zagrożenie dla prywatności uważają oni portal społecznościowy Facebook (59%). Na drugim miejscu znalazł się Twitter (40%). Trzecie miejsce przypadło wyszukiwarce Google ? za zagrożenie prywatności uznało ją 32% badanych. Warto przy tym zauważyć, że od 2011 r. (czyli pierwszego badania ?Prawda o prywatności?) liczba ta wzrosła o 14 punktów procentowych.

Ok. 70% pytanych uznało za niemona zapraszanie i/lub przyjmowanie do grona znajomych w portalach społecznościowych osób, których się nie zna, a  66% badanych stwierdziło, że nie zasługuje na ?lubienie? marka używająca bez ich zgody treści z ich profili społecznościowych.

Jednocześnie 34% respondentów uznało, że z punktu widzenia innych interesujące są informacje o rutynowych czynnościach, publikowanie przez nas w statusie na Facebooku. Z kolei aż 35% pytanych uważa, że ich znajomi zainteresowani są informacjami dotyczącymi lokalizacji, które repsondenci ci publikują za pośrednictwem Foursquare. Przy czym blisko 2/3 uczestników badania orzekło, że osobiste blogi, w których opowiada się o codzienności są nieciekawe.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl