diagnoza - grywalizacja

rgbstock.com / lusi

Z badania przeprowadzonego przez Demi & Cooper Advertising and DC Interactive Group wynika, że w 2012 r. ponad 90% Amerykanów w wieku 18-24 lat przyznało, że ufa informacjom dotyczącym zdrowia, znalezionym na portalach społecznościowych. Co drugi dorosły korzystał ze smartfona, aby wyszukać tego typu informacje. 42% badanych zadeklarowało, że podzieliliby się w social media opinią nt. lekarzy, pielęgniarek, przychodni lub szpitala, a w przypadku 41% media społecznościowe miałyby wpływ na wybór placówki medycznej.

Ponad 1/3 Amerykanów przyznała, że korzysta z Twittera, Facebooka, YouTube oraz forów dyskusyjnych w celu pozyskiwania informacji medycznych, sprawdzania objawów, ustalania dolegliwości oraz zasięgania porady nt. zapobiegania chorobom i ich leczenia. Ponad 1/3 starszych osób byłaby gotowa nie tylko korzystać z Internetu w celu pozyskiwania informacji medycznej, ale równie aby zasięgać porady lekarskiej.

Ponad 1/4 amerykańskich szpitali była w 2012 r. obecna w mediach społecznościowych, a 60% lekarzy uważało, że social media podnoszą poziom opieki zdrowotnej.

19% użytkowników smartfonów miało w 2012 r. zainstalowaną w telefonie przynajmniej jedną aplikację związaną w jakiś sposób ze zdrowiem ? najczęściej: wspierającą dietę, śledzącą wagę lub plan ćwiczeń fizycznych.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl