McDonald?s i Monopoly - grywalizacjaKażdy z nas pamięta grę Monopoly ze swojego dzieciństwa, a czasem także korzysta z tego rodzaju rozrywki w dorosłym życiu. Gra Monopoly jest jedną z najpopularniejszych na świecie, która przyniosła miliony dolarów zysków dla jej producentów. Sieć restauracji fast food McDonald?s postanowiła połączyć siły razem z twórcami gier na polskim rynku znanym jako Monopol, by wykreować interesujący system grywalizacyjny, którego zadaniem ostatecznie miało być zwiększenie sprzedaży produktów żywieniowych McDonald?s.

Współpraca McDonald?s z Monopoly zaczęła się w 1987 roku i odbywała się bez użycia Internetu, całkowicie offline. W momencie zakupienia konkretnych produktów z restauracji McDonald?s, przez sprzedawców przekazywane są specjalne bilety, umożliwiające branie udziału w grze promocyjnej. Każdy bilet jest odpowiednikiem przestrzeni na planszy gry Monopoly. Celem graczy-klientów jest zebranie wszystkich części przestrzeni planszy tego samego koloru w celu otrzymania nagrody.

Kooperacja grywalizacyjna pomiędzy markami McDonald?s i Monopoly odniosła sukces. W samym 2010 roku McDonald?s zwiększył sprzedaż o 5,6% na terenie Stanów Zjednoczonych. Wielu ludzi zostało schwytanych w system zakupów impulsowych wyłącznie w celu otrzymania biletów Monopoly do gry.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl