b&ceInstytut ARC Rynek i Opinia sprawdził w badaniu „Brand & Customer Experience”, które marki budzą w konsumentach pozytywne emocje. W ramach badania respondenci wskazywali spontanicznie marki w kontekście kilku wartości budujących ich pozytywne doświadczenia z marką. Wśród wartości znalazły się m.in.: jakość produktów i usług, profesjonalna obsługa, dbałość o klienta, wyprzedzanie oczekiwań klienta, dynamiczny rozwoju czy dobra opinia wśród znajomych. Respondenci mogli do każdej wartości przypisać dowolna liczbę marek, przy czym nie musiały to być marki, z których osobiście kiedykolwiek korzystali.

Branże najbardziej kojarzone przez konsumentów z pozytywnymi doświadczeniami to przede wszystkim nowe technologie oraz sieci komórkowe. Reprezentanci tych branż – marki: Samsung, Play i Orange zostały uznane przez respondentów za liderów pozytywnych doświadczeń konsumenckich.

Marki z wybranych branż, które mają najlepszy wizerunek pod względem brand experience wśród badanych:

  • nowe technologie/RTV/AGD: Samsung, Sony, Apple, LG, Bosch
  • sieci komórkowe: Play, Orange
  • producenci odzieży: Adidas, Nike
  • sieci sklepów: Biedronka, Lidl, Tesco, Rossmann
  • producenci artykułów spożywczych: Coca Cola, E.Wedel
  • motoryzacja: Mercedes, Audi, BMW, Volskswagen, Toyota

producenci kosmetyków: Nivea, Avon, Ziaja


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl