e-shop - grywalizacja

rgbstock / lusi

Z analizy przeprowadzonej w październiku 2013 r. przez firmę badawczą Gemius wynika, że ponad 16 mln polskich internautów (tj. o 20% więcej niż w roku poprzednim) odwiedza strony, oferujące zakupy w sieci. Przy czym kobiety wolą e-sklepy, a mężczyzn bardziejprzyciągają aukcje internetowe. Najrzadziej odwiedzane są strony poświęcone zakupom grupowym ? tu frekwencja spadła o 1/5 w porównaniu z 2012 r. Większość interneutów wchodzących na teho typu strony stanowiły kobiety.

Według autorów badania w 2014 r. możemy spodziewać się, że sklepy internetowe będą przyciągać większą uwagę e-konsumentów niż serwisy aukcyjne. Ma to wynikać z trendu obserwowanego obecnie na polskim rynku e-commerce: coraz więcej sklepów podejmuje świadome działania, aby budować rozpoznawalność swojej marki, zwiększaniu zaufania oraz budowie lojalności.

W Polsce liderem wśród serwisów aukcyjnych jest Allegro.pl, a pośród sklepów internetowych –  Zalando.pl. Wśród serwisów zakupów grupowych rządzi groupon.pl.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl