serce - grywalizacja

rgbstock.com / alexbruda

Nowe badanie przeprowadzone przez psycholożkę Lisę Cavanaugh z USC Marshall School of Business rzuca nowe światło na korelację pomiędzy marketingiem a reklamami, w których głównym tematem jest miłość i związki.

Odbiorcą, który nie postrzega komunikatu reklamowego wykorzystującego obrazy na temat miłości i związków jako pozytywnego, jest w głównej mierze osoba samotna. Reklamy na temat związków przypominają osobom samotnym o braku miłości w ich życiu. Powoduje to poczucie niezasługiwania na produkt, którego komunikat reklamowy związany jest z poruszaniem tematyki miłosnej.

?Marketerzy powinni przemyśleć ponownie przeważającą w reklamach praktykę używania obrazów idealizujących związki aby sprzedać konsumentom wszystko począwszy od ciastek, a skończywszy na aparatach fotograficznych,? powiedziała badaczka. ?Wielu konsumentów nie jest zaangażowanych w żaden związek. Poprzez przypominanie ludziom o związkach, których nie mają, marketerzy sprawiają, że konsumenci czują jakby nie zasługiwali na produkt ? jakby byli mniej wartościowi i nie powinni traktować siebie dobrze i nagradzać się nowym zakupem.?


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl