Szacunki podają, że rynek grywalizacji do końca 2018 osiągnie wartość 5,5 mld dolarów. To aż 67- procentowy wzrost w ciągu roku, licząc od dziś. Jak będzie rozwijać się branża?

Przede wszystkim szybko. Wzrost na poziomie 67% rocznie to imponujący wynik. Błyskawiczny wzrost zainteresowania gamifikacją zawdzięczamy przede wszystkim poszukiwaniu nowych metod biznesowych. Badania wskazują, że aż 70% pracowników jest niewystarczająco zaangażowanych w swoją pracę. Oznacza to, że niewiele obchodzą ich tak naprawdę klienci, współpracownicy czy firma, dla której pracują. Aby pomóc im we wdrażaniu pozytywnych zachowań i zwiększyć zadowolenie z pracy, a tym samym zaangażowanie, potrzeba innych, niż tylko finansowe motywatorów. Grywalizacja świetnie się sprawdza ? duża popularnością cieszą się gamifikowane systemy CRM, które robią wyjątkową karierę szczególnie we wszelkiego rodzaju calll centre.

Gamifikacja nie stoi w miejscu

Gamifikacja najprawdopodobniej będzie ewoluować. W obliczu coraz większej liczby projektów gamifikacyjnych i zalewu elektronicznych interaktywnych gadżetów, coraz trudniejsze będzie utrzymanie stałe uwagi użytkownika i zachęcenie go do regularnego korzystania z programu. Nie wystarczą już typowe rankingi ? trudno wyobrazić sobie ideę grywalizacji w ogóle ich pozbawioną, ale będą musiały stać się bardziej kreatywne i wyróżniające dany projekt. Podobnie z punktami i odznakami – te, które znamy powoli przestają być atrakcyjne. Trzeba będzie wymyślić coś innego, choć dziś trudno jeszcze zarysować, w jakim kierunku pójdą te zmiany. Pewne jest natomiast, że wzrośnie znaczenie wysokiej jakości grafiki w projektach online?owych.

gamifikacja - wzrost

Duże rozdrobnienie rynku gryfikacji

Rynek grywalizacyjny jest silnie podzielony, fragmentaryczność branży uzależniona jest od kilku aspektów: od tego, do kogo grywalizacja jest adresowana, jaki jest jej cel, od modelu dystrybucji i typu świadczonych usług. To rozdrobnienie będzie się pogłębiać w miarę jak grywalizacja będzie zdobywać kolejne branże gospodarki. Warto jednak zauważyć, że drobiazgowy podział dotyczy bardziej samych projektów, niż firm zajmujących się wdrażaniem rozwiązań grywalizacyjnych. Tych wciąż jest stosunkowo niewiele, choć wyraźna jest tendencja do powstawania nowych. Z całą pewnością będzie ich przybywać.

Prognozy dla rynku gamifikacji jasno dowodzą, że nie jest ona tylko modą i chwilowym nowotworem, ale dorobiła się już miana silnego trendu biznesowego. Dzięki rosnącej konkurencji w branży możemy liczyć na wysyp oryginalnych, naprawdę ciekawych pomysłów i niesztampowych wdrożeń. Czekamy z niecierpliwością!


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl