Marketing umarłZdobycie zainteresowania mediów produktem lub usługą jest jednym z elementów marketingowych, które mogą w łatwy sposób rozpowszechnić informacje o firmie lub towarach. Informacja zamieszczona w mediach, które są darzone zaufaniem i której autorem jest szanowany dziennikarz specjalizujący się w danej dziedzinie może być jednym ze skutecznych sposobów na uzyskanie rozgłosu. Istnieje znaczne grono osób, które są w stanie bardziej zaufać artykułowi, który ukazał się w lubianej przez nich gazecie, niż reklamie wysłanej np. w mailu, reklamie którą można zobaczyć na billboardzie, reklamie w formie kuponu zniżkowego do danego sklepu czy nawet reklamie, na którą natknęli się na Facebooku.

Oczywiście istnieje możliwość wykupienia reklamy w gazecie, która pojawi się tam w formie artykułu przekazującego we względnie ciekawy sposób te informacje, które chcemy w nim zawrzeć. Inną opcją jest zainteresowanie mediów produktem lub usługą do tego stopnia, że sami zechcą napisać o nas w swojej gazecie papierowej lub internetowej. Zainteresowanie to można wywołać wyłącznie naprawdę godną uwagi informacją prasową i wyłącznie wówczas, gdy przedstawimy ją mediom, dla których ta informacja będzie atrakcyjna. Z tego względu przy wysyłaniu informacji do prasy należy pamiętać, aby uważnie dobrać adresatów maila. Jeśli informacja zostanie wysłana do niewłaściwych osób, nie tylko będzie to oznaczało stratę czasu, ale też w przyszłości osoby te mogą nie być chętne, by otwierać maile od tego właśnie nadawcy. Wysyłkę należy poprzedzić przeprowadzeniem researchu, znalezieniem właściwych dziennikarzy z odpowiedniej branży, i dopiero wówczas można wysłać do nich informację, która spełni ich oczekiwania oraz potrzeby. Blogi i publikacje online mogą być równie wartościowe, co publikacje papierowe.

?Jest kilka sposobów, żeby to zrobić. Pierwszy to takie podejście do mediów, które oferuje im jakiś trend lub kwestię, którą dostrzegasz w swoim biznesie. Inny sposób to zaproponowanie im perspektywy na historię którą mogą mieć gotową,? powiedział Josh Merkin z rbbbb Public Relations. Z kolei HubSpot sugeruje, że odnoszący sukces PR to taki, który przedstawia wybitne historie. Ponieważ jednak nie zawsze jest okazja wyprodukowania narracji, która w wyjątkowy sposób zaabsorbuje uwagę czytelników, ważna jest umiejętność rozpoznawania dziennikarzy, którzy mogą chcieć nawiązać współpracę i wysłanie do nich maili.

Przy kontaktowaniu się z odpowiednimi mediami warto mieć na uwadze kilka wskazówek, które ułatwią nawiązanie dialogu. Należy przede wszystkim pamiętać o tym, aby przekazywać dziennikarzom realistyczne informacje, które nie są przekłamane, zafałszowane lub wyolbrzymione. Dziennikarze mają rozeznanie w danej tematyce i łatwo są w stanie sprawdzić, czy informacje, które im dostarczamy są rzetelne. Kolejną ważną kwestią jest działanie z uprzejmością, pokorą i brakiem arogancji.

Nie powinno się obawiać mediów. Należy dostarczać im odpowiednich dla nich informacji. Media również skorzystają na tym, jeśli podsuniemy im temat wartościowy i przyciągający czytelników.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl