szept - grywalizacja

rgbstock.com / lusi

Choć termin marketing szeptany ukuty został stosunkowo niedawno, jego moc działania znana jest od początków handlu. Marketing szeptany jest bowiem często bezpłatną formą promocji, opartą na przekazywaniu informacji na temat danych produktów lub usług znajomym klientów, którzy z nich skorzystali. Wówczas, gdy zadowoleni klienci potrafią błyskawicznie zbudować korzystny obraz marki, w podobny sposób nieusatysfakcjonowani i rozczarowani produktem lub usługą będą mogli wykreować wokół marki aurę negatywną. Działanie marketingu szeptanego oparte jest na prostej zasadzie ? potencjalni klienci zawsze są w stanie zaufać bardziej opinii swoich przyjaciół, rodziny czy znajomych, niż obcym osobom lub reklamodawcom. Jak zatem uaktywnić siłę marketingu szeptanego?

  1. Zbuduj i wzmocnij szum na temat swoich produktów lub usług. Użyj mediów społecznościowych by rozprzestrzenić wieści na temat niepowtarzalnych ofert, promocji, nowości i wszystkiego, co leży w sferze zainteresowania twoich klientów.
  2. Wykorzystaj siłę marketingu viralowego poprzez rozprzestrzenienie interesującej, ekscytującej, dziwnej, oryginalnej, niesamowitej, lub kontrowersyjnej wiadomości, historii lub reklamy, by zdobyć uwagę słuchaczy
  3. Zawsze mów prawdę by nie tracić wiarygodności
  4. Użyj ambasadorów marki
  5. Nie unikaj odpowiedzialności i stawiaj czoło negatywnym wypowiedziom na temat twojej firmy 


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl