pytajnik - grywalizacja

rgbstock.com / xymonau

W badaniu Q3 LegalZoom/Kauffman Startup Confidence Index osiemdziesiąt sześć procent przebadanych właścicieli małych biznesów odpowiedziało, że są ?bardzo pewni? co do zwiększenia obrotów w ciągu nadchodzącego roku. Dziewięćdziesiąt pięć procent przedsiębiorców w przedziale wiekowym od osiemnastu do trzydziestu lat oraz dziewięćdziesiąt cztery procent tych pomiędzy trzydziestym pierwszym a czterdziestym rokiem życia wierzyło, że ich firmy będą mieć większe zyski w nadciągających dwunastu miesiącach. Co więcej, dane te uległy poprawie w porównaniu z badaniem dotyczącym tej kwestii, które zorganizowane było w drugim kwartale ubiegłego roku. Rosnące prognozy będące wynikami badania mówią także o tym, że istnieją mierzalne metody, które spowodują wzrost zysków w prowadzonym biznesie. Gdyby nie to, że te metody są ogólnodostępne dla wszystkich, stopień przedsiębiorców, którzy wykazywaliby dużą pewność co do pozytywnej przyszłości swoich firm nie byłby aż tak wysoki. Jak zatem spowodować zwiększenie szans na sukces?

Po pierwsze. Inwestuj w marketing i reklamę. Choć pozornie wydawać by się mogło, że w czasach ekonomicznie niestabilnych, gdzie przedsiębiorcy przykładają wagę do każdego pieniądza, inwestowanie w marketing i reklamę to dodatkowy wydatek. W praktyce jednak, jeśli reklama jest przemyślana i dostosowana do branży, w jakiej działamy, może się ona zwrócić z wielokrotnością zainwestowanych funduszy.

Po drugie. Inwestuj w specjalistów. Jeśli nie posiadasz dostatecznej wiedzy, sam nie jesteś w stanie czegoś zrobić lub wymyślić, nie znasz się na pewnej dziedzinie, a wiesz, że musisz w niej zadziałać, wówczas zainwestuj w ludzi, którzy się na tym znają i będą w stanie ci pomóc. Często jako przedsiębiorcy z dostępem do Internetu mamy przekonanie, że wszystko jesteśmy zrobić samodzielnie, a jeśli nie posiadamy informacji, to jesteśmy w stanie zdobyć je w jakiś sposób. Taki rodzaj myślenia sprawia, że inwestujemy swój cenny czas na zdobycie informacji, a nasza inwestycja najczęściej jest bardziej długotrwała niż planujemy na początku. Pomoc specjalistów, którzy już tę wiedzę mają, a dodatkowo potrafią nią operować i mają sprawdzoną skuteczność w działaniu, często okazuje się mniejszym kosztem, który musimy ponieść, niż znajdywanie informacji na własną rękę. W praktyce często okazuje się, że czas mogliśmy spożytkować na coś innego, co przyniosłoby bardziej wymierne efekty i zyski.

Po trzecie. Tnij koszty. Choć wydaje się to oczywiste, w praktyce nie jest aż tak proste, jakby się mogło wydawać. Rozrzutność to cecha, na którą podatni są wszyscy, szczególnie, jeśli lubią niepotrzebnie podkreślać wielkość swoich dochodów lub prestiż. Pamiętając, że są to tylko martwe symbole statusu, należy mieć baczne oko na wydatki na przedmioty użytkowe, paliwo, ubezpieczenia, itp. Regularne tworzenie podsumowań wydatków upewni nas czy tak naprawdę nie wyrzucamy pieniędzy i gdzie jest pole do wygenerowania oszczędności.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl