Informacje wizualne są przetwarzane 60 tysięcy razy szybciej przez mózg, niż tekst!

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego przyszłością internetowej wymiany informacji będą zdjęcia i dane wizualne? Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że ta przyszłość stała się już teraźniejszością :-)

oczka

Nie wynika to z internetowej mody, ale jest konsekwencją sposobu, w jaki postrzegamy świat. Badania dowodzą, że dane wizualne są przetwarzane sześćdziesiąt tysięcy razy szybciej od danych tekstowych. Dodatkowo, biorąc pod uwagę kolejny doniosły fakt, że sześćdziesiąt pięć procent internetowej społeczności to wzrokowcy, wszystko przemawia za tym, aby przekazywanie informacji odbywało się właśnie za pomocą danych wizualnych.

Jaki ma to wpływ na marketing i e-commerce?

W obliczu faktu, że nasi potencjalni klienci dążą do jak najmniejszej utraty wolnego czasu, ma to ogromne znaczenie. Czas, który klienci przeznaczają na robienie zakupów jest dla nich bardzo cenny, a spowolnienia wywołane chociażby niewłaściwym działaniem stron sklepów internetowych często prowadzą do zaniechania kupna produktów lub usług w danym sklepie.

Z powodu oszczędzenia czasu naszych klientów, który mogą utracić na zapoznawanie się z informacjami na temat naszych produktów lub usług, pamiętajmy o tym, aby dane tekstowe konwertować na dane wizualne. Szybka przyswajalność informacji równa się szybszemu podejmowaniu decyzji, co z kolei przekłada się na częstszą decyzję zrealizowania zakupu.

Wizualizacja grywalizacji?

Wizualizowanie w grywalizacji wiąże się nie tylko z oszczędzeniem czasu naszych graczy, choć jest to także dużą zaletą tej metody komunikowania się z ludźmi.

Badania dowodzą, że graficzna prezentacja np. rankingu, statystyk, czy punktów nie tylko szybciej nas informuje, ale o wiele lepiej na nas oddziałuje, gdyż jest po prostu dla nas bardziej atrakcyjna. Dlatego np. zamiast zapisywać wynik w postaci punktowej, możemy wizualizować narastające punkty np. naczyniem napełniającym się kolorowym płynem itp.

W grywalizacji bardzo ważną rolę odgrywa także wizualne stymulowanie pozytywnych emocji. Ten efekt zauważyliśmy w trakcie realizowanych przez Enterprise Gamification projektów motywacyjnych dla handlowców. Otóż osoby, które w ramach projektu kolekcjonowały wesołe, humorystyczne obrazki (przedstawiające różne śmieszne scenki, czy postacie) zdecydowanie częściej podejmowały wyzwania, osiągały dużo lepsze wyniki sprzedażowe i wzbogacały swoje wirtualne kolekcje, w porównaniu z kolekcjonerami zwykłych punktów lub elementów o mniejszym nośniku emocjonalnym.

Zauważyliśmy także, że gracze zdecydowanie chętniej odwiedzają strony statystyk, gdy te są bogate w różnego typu wizualizacje (wykresy, schematy, rysunki).

Kochani, wniosek jest jeden – wizualizujmy co się da! Z humorem :-)

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl