Hedonic treadmill/ hedonistyczna adaptacja

Sytuacja, w której człowiek, mimo zdobycia znacznego majątku lub osiągnięcia sukcesu, nie czuje się przez to szczęśliwszy. Dzieje się to dlatego, że wraz ze wzrostem majątku pojawiają się nowe oczekiwania i pragnienia, ale nie powoduje to ogólnego wzrostu odczuwanego szczęścia.

Ten efekt psychologiczny potwierdza, że nie zawsze mieć więcej oznacza być szczęśliwszym.

Badania psychologiczne, prowadzone nad tym efektem wskazują, że osoby z przypadłością Hedonic Treatmill odczuwają większą satysfakcję z samego dążenia do celu, niż jego osiągnięcia.

Grywalizacja uwzględniając ten fakt zakłada możliwość zastosowania złożonych zadań długodystansowych, w ramach których do realizacji celu nadrzędnego jednostka musi pokonywać szereg celów pośrednich.  Natychmiast po zrealizowaniu zadania, pojawia się kolejne. Natychmiast po zdobyciu nowego elementu kolekcji, pojawia się szansa na zdobycie kolejnego. To właśnie kolejne wyzwanie, kolejna szansa, kolejny cel jest nagrodą dla gracza.

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl