Bloomberg Businessweek Polska - grywalizacja

 

 

Kiedy zastosowanie grywalizacji jest skuteczne?Grywalizacja, w szczególności biznesowa, ?jest młodym zjawiskiem, ale liczba obszarów ?jej zastosowania rośnie bardzo szybko. ?Najpierw, niespełna dwa lata temu, zaczęto ?ją wykorzystywać w działaniach na zewnątrz ?organizacji ? głównie do budowania relacji ?z klientami. Pozytywne efekty sprawiły, ?że zaczęto jej używać również w procesach wewnętrznych przedsiębiorstw, w tym przede wszystkim w obszarze HR. Obszarów zastosowań jest jednak zdecydowanie więcej ? według ?najnowszego raportu Gartnera w ciągu czterech najbliższych lat aż 80 proc. spośród 2 tys. ?największych korporacji świata wdroży rozwiązania gamifikacyjne dla swoich produktów ?lub usług, a 70 proc. gigantów zastosuje ?mechanizmy grywalizacji również w swoich ?wewnętrznych procesach biznesowych.

Piotr Pajewski ? partner ?i dyrektor zarządzający ?w firmie Enterprise ?Gamification.

Więcej w najnowszym numerze Bloomberg Businessweek: http://sklep.rp.pl/sklep/bloomberg_businessweek.php