nauka - grywalizacja

rgbstock.com / lusi

Gabe Zichermann, guru grywalizacji, twierdzi, że pracownicy, dla których praca jest frajdą, zwiększają swoją zdolność do przyswajania nowej wiedzy i zdobywania nowych umiejętności o 40%. Poczucie zabawy sprawia, że że są bardziej zaangażowani, co bezpośrednio przekłada się na wysokie obroty, na jakich działają. Wynika stąd, że pracodawcy ? we własnym dobrze pojętym interesie ? powinni dążyć do zaspokojenia potrzeby rozrywki u swoich podwładnych, co najłatwiej można osiągnąć grywalizując zarówno pojedyncze czynności, jak i całe procesy.

Organizacje, które przekształcają się w dobrze zaprojektowane gry, nie tylko bardziej angażują i motywują dotychczas zatrudnionych, ale również sprzyjają przyciąganiu i zatrzymywaniu talentów.

?Przechodzimy kryzys zaangażowania ? powiedział Zichermann podczas swojego wystąpienia na  Human Potential Forum ? nie da rady dłużej utrzymywać uwagi ludzi za pomocą klasycznych środków?.

Zdaniem Zichermanna fakt, że ludzie coraz bardziej skłaniają się ku metodom myślenia bazujących na analitycznych technikach znanych z gir, wynika z tego, iż technologia staje się coraz bardziej integralną częścią codzienności. Z tego powodu większość osób będących obecnie w wieku produkcyjnych miało kontakt z grami wideo i komputerowymi, a najmłodsze pokolenia praktycznie się na nich wychowują.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl