Według badania przeprowadzonego przez Gigya, opartego na monitorowaniu miliardów działań użytkowników stron internetowych w partnerstwie z Pepsi, Nike i Dell, wykazano, że wzbogacenie strony o mechanizmy grywalizacyjne powoduje wzrost zaangażowania userów (jak np. komentowanie postów czy ich udostępnianie) o 29%. Grywalizacja zwiększa komentowanie o 13%, udostępnianie na portalach społecznościowych jak Facebook lub Twitter o 22%, a dalsze sprawdzanie kontentu aż o 68%.

Co oznacza dodanie mechanizmów grywalizacji na stronę internetową? To chociażby przydzielanie punktów, odznak i statusów użytkownikom oraz nagradzanie ich w dowolny sposób za branie udziału w oczekiwanej aktywności. Należy mieć na uwadze jednak, że nieumiejętne rozporządzanie aparatem grywalizacji może wydawać się jawnie bezcelowe albo manipulacyjne. Dlatego tylko przemyślane, rozsądnie rozplanowane i funkcjonalne działania grywalizacyjne zgodne z zamysłem samej strony internetowej mogą znacznie wzmocnić zaangażowanie jej gości.

?Grywalizacja musi być społeczna?, mówi Victor White – marketing manager firmy Gigya. ?Często uważa się, że grywalizacja jest zawsze społeczna, ale to nieprawda. Jest różnica pomiędzy otrzymaniem odznaki, a otrzymaniem odznaki i udostępnieniem tego. Tylko jedna z tych opcji jest w istocie społeczna.?

Enterprise Gamification Sp. z o.o.

www.grywalizacja24.pl