grywalizacjaGrywalizacja jest czymś zupełnie nowym, a jednocześnie z niesamowitą siłą, dynamiką i zainteresowanie zarówno przedsiębiorców, jak i osób indywidualnych wchodzi na rynek Polski, jak i na inne rynki europejskie i światowe.

Grywalizacja (z ang. Gamification) jest to zastosowanie mechanizmów z gier komputerowych lub fabularnych (w biznesie) w celu większego zaangażowania uczestników.

Grywalizacja (Gamification) już dominuje w rozrywce, marketingu i brandingu.

Wysoka skuteczność grywalizacji w tych obszarach ujawniła ogromne możliwości jej wykorzystania w firmach ? kluczowe obszary to:

            1. systemy i procesy biznesowe

            2. kształcenie i szkolenia

            3. HR

            4. workshop?y, team building and conference games

            5. Marketing & branding

Pojawiła się na polskim rynku już pierwsza książka o grywalizacji, pod tytułem ?Grywalizacja?.

Paweł Tkaczyk (autor bestsellera ?Zakamarki marki?) napisał książkę, która jest wprowadzeniem do grywalizacji i pierwszą książką na ten temat, jaka ukazuje się w Polsce. Co w niej znajdziesz?

  • W jaki sposób gry i zabawy kształtowały i kształtują nasze życie i kulturę?
  • Jak wygląda obraz współczesnego gracza?
  • Jakie są podstawowe mechanizmy grywalizacji oraz w jaki sposób możesz je zastosować u siebie?
  • Grywalizacja w firmie.
  • Grywalizacja w szkole i szeroko pojętej edukacji.
  • Kreowanie marki jako gry, budowanie zaangażowania konsumentów.

Czołowa agencja badań rynku Millward Brown opublikowała na początku grudnia raport 12 trendów w mediach cyfrowych. Grywalizacja, czyli zamiana codziennych czynności w gry jest na pierwszym miejscu listy trendów. Warto wiedzieć, dlaczego!