maraton - grywalizacjaLeczenie przez grywalizację!

Jednym z największych problemów naszych czasów (świat Zachodu), jest niemalże nieograniczony dostęp do limitowanych wcześniej produktów spożywczych. W większości miast i miasteczek prawie na każdym rogu możemy kupić ociekające tłuszczem potrawy bazujace na mięsie lub też zaopatrzyć się w tanie, słodkie przekąski. Kultura nadmiaru, oprócz poczucia bezpieczeństwa wygenerowała multum skutówk ubocznych między innymi w postaci otyłości, która w zestawieniu z siedzącym trybem życia może być niebezpieczna dla zdrowia, a nawet życia osób na nią cierpiących.

Grywalizacja ratunkiem dla otyłych?.

Ogromne kompanie zajmujące się szeroko rozumianą branżą zdrowotną zdały sobie jednak w porę sprawę, że większość ludzi potrafi wykonać dodatkową, pożyteczną pracę nie wtedy, gdy zostaje im to odgórnie narzucone lecz w chwili, gdy sami wybiorą tę opcję widząc w tym nie trud lecz zabawę. Ratunkiem jest więc włączenie do leczenia gamifikacji!

Popularne na Zachodzie koncerny takie jak Aetna, Cigna Health, Wellpoint stworzyły swoje własne programy wellnessowe bazujące na gamifikacji, które mają realnie wpłynąć na polepszenie stanu zdrowia Amerykanów. Zajmująca się ubezpieczeniami i planami zdrowotnymi kalifornijska firma ? Blue Shield zbudowała gamifikacyjny program o nazwie ? ?Me, You, Health?, którego celem jeest zaszczepienie idei wellnessowych wśrdód pracowników wielkich firm.

?Me, You, Health? oferuje program ćwiczeń, wskazówki mające na celu poprawę zdrowia fizycznego i sfery emocjonalnej oraz motywacyjny system oparty na gamifikacyjnych elementach, takich jak punkty, statusy i odznaki przyznawane za progres.