przyszłość e-commerce - grywalizacjaDziś w Warszawie ruszyła konferencja AdStandard. Pierwszego dnia jej uczestnicy skupili się na podsumowaniu rynku reklamy online. Szczególny nacisk położono na błyskawiczny rozwój sektora e-commerce (zeszłym roku rynek e-commerce w Polsce wyniósł 26 mld PLN, kolejne lata to wzrost o 10-20%). Jednak mimo imponujących wyników, okazuje się, że sektor ten nie jest wolny od problemów. Podstawowe z nich dotyczą niewielkich przychodów sklepów e-commerce: aż 76% z nich osiąga mniej niż 1 mln złotych, co pośrednio wynika z niewielkiego ruchu: 79% z tych sklepów odwiedza poniżej 50k UU/miesięcznie. Być może nie przyciąga ich niewielki wybór towarów ? zaledwie 52% klepów ma w swoim asortymencie więcej niż 1000 produktów.  W związku z tym nie dziwi, że do obsługi tego typu projektów potrzeba niewiele osób-  80% takich przedsiębiorstw zatrudnia nie więcej niż 5 osób.

Wydaje się, że podstawowym problemem, z jakim borykają się marki tego sektora jest brak lojalności. Jak wyjść z zamkniętego koła i rozwiązać ten problem? Uczestnicy konferencji doszli do wniosku, że świetnym rozwiązaniem byłyby dobrze przygotowane projekty grywalizacyjne, mające na celu zatrzymanie klientów. Nie chodzi wyłącznie o zbieranie punktów lojalnościowych- teraz trzeba położyć nacisk na emocje i rywalizację, wartości nabiera sama obecność klienta w sklepie. Konsumenci nie wybierają już najtańszych produktów, znaczenia nabierają inne aspekty, które może im zaoferować właśnie grywalizacja. Czy grywalizacja może rozwiązać problemy rynku e- commerce? Wszystko wskazuje na to, że tak.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl