lomapeli - grywalizacjaW trakcie mroźnej zimy większość z nas marzy o podróży do egzotycznych, ciepłych krajów. Podobne pragnienia mają Finowie, do których wraz z rozpoczęciem zimy liczne biura podróży kierują swe reklamy. W minionym roku jedno z nich ? Finnmatkat przygotowało niestandardową zabawę bazującą na stronie internetowej Lomapeli oraz telewizyjnych spotach.

Jedynie trakcie emisji reklamy Finnmatkat w telewizji (nieujawniany wcześniej czas i kanał, na którym reklama była prezentowana) możliwe stawało się zalogowanie do Lomapeli. Po wejściu na stronę na użytkownika czekała prosta gra ? układanka. Zadaniem gracza było jak najszybsze ułożenie obrazka w całość oraz udzielenie poprawnej odpowiedzi na pytanie jakie miejsce zostało uwiecznione na fotografii. Najszybszy gracz wygrywał nagrodę w postaci egzotycznej wycieczki o łącznej wartości 1 tysięca euro. Wykorzystanie grywalizacji łącznie z jej rywalizacynym aspektem i zabawą przyniosło niezwykle pozytywne wyniki.

W trakcie trwania kampanii reklamę emitowano tylko raz dziennie na jednym, wybranym kanale. Skonstruowana w ten sposób akcja przyciągnęła do gry 14 tysięcy użytkowników, którzy wykonali 60 tysięcy podejść do wygrania głównej nagrody (gra). Lomapeli cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród użytkowników smartfonów i tabletów, wygodnych do obsługi w trakcie oglądania telewizji ? aż 44% ruchu na stronie zostało wygenerowanego przez użytkowników smartfonów i 11% przez osoby korzystające z tabletów.

Aż jedna czwarta grających po zakończonej grze przenosiła się na stronę biura Finnmatkat, co stanowi ogromny sukces marketingowy kampanii i świadczy o tym, iż połączenie kilku mediów wespół z wykorzystaniem zabawy może stać się wrotami do sukcesu we współczesnym, dynamicznym świecie.

Finnmatkat Lomapeli case video from Isobar Finland on Vimeo.


Enterprise Gamification Sp. z o.o.


www.grywalizacja24.pl